Proč stále potřebujeme diesel: Má vůbec někdo náhradu za naftu? Adekvátní těžko...

by Administrátor

Tři roky po začátku aféry Dieselgate se stále mluví o konci dieselu. Ale co místo něj?

V září 2015 se proslechly machinace s emisemi dieselových aut a krátce nato se začalo veřejně říkat, že reálné přizpůsobení vznětových motorů přísnějším normám už se nevyplatí. Nejdříve se ozývali průmysloví analytici a specialisté na emise, pak se přidaly i některé automobilky. Do roku 2019 nafta skončí u Subaru, na rok 2022 se chystají Fiat, Alfa Romeo a také Volvo, které už letos uvede novou řadu S60 pouze na benzin, volitelně s bateriemi do zásuvky. O krok před nimi je Toyota, která se začala vůči dieselovému pohonu vymezovat už před aférou Dieselgate a vznětový princip u osobních modelů opustí už letos. Sázet bude na hybridní pohon, který má za 20 let komplexně vyvinutý a výrobně i dodavatelsky zajištěný.

Číst více